مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 13:402017-10-24فناوري

احتمال کلاهبرداری در طرح رجیستری


در حالیکه از چند روز گذشته طرح رجیستری تلفن همراه آغاز شده است، برخی شرایط و راه هایی برای سودجویان از این طرح فراهم شده که دودش به چشم خریداران می رود، چراکه در این میان فروشندگان برای جلوگیری از ضرر گوشی های موجود در انبارها، گوشی های نو را از بسته بندی آن خارج و با انداختن سیم کارت، گوشی را فعال می کنند که این امر خود نه تنها دست بردن در کالای نو است، بلکه زمینه برخی سودجویی ها همچون جابجایی گوشی های نو با کارکرده، تغییر لوازم جانبی آن با نمونه های فرعی و حتی دست دوم را فراهم کرده که حق مصرف کننده را ضایع می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از آنجاکه قاچاق تلفن همراه طی سال های گذشته تبعات بسیاری برای کشور داشته و زیان های میلیاردی به اقتصاد وارد کرده است، دولت طرح رجیستری تلفن های همراه را برای جلوگیری از قاچاق آن و شفاف سازی بازار واردات این کالای پررونق در دستور کار قرار داد و پس از کش و قوس های فراوان، بالاخره هفته گذشته این طرح رسماً اجرا شد.

اما چگونگی اجرای این طرح در شرایطی که امروز قرار داریم ابهاماتی برای خریداران و دارندگان گوشی های موبایل ایجاد کرده است.

یکی از ابهامات این است که تکلیف گوشی هایی که دست مردم است و در حال استفاده آن هستند، چه می شود؟ و اینکه گوشی هایی که وارد شده و اکنون در مغازه ها و انبارها به صورت درهم 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال کلاهبرداری در طرح رجیستری

احتمال کلاهبرداری در طرح رجیستری