مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 13:102017-10-24بين الملل

تیلرسون: اعضای میانه رو طالبان می توانند در دولت افغانستان باشند


وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، اعضای میانه روی طالبان افغانستان که خشونت و تروریسم را کنار گذاشته و متعهد به ثبات باشند، می توانند در دولت کابل جایگاهی داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اعلام نشده خود به افغانستان از پاکستان خواست که اقدامات خود را علیه گروه های تروریستی که این کشور را به عنوان یک مخفی گاه امن می پندارند، افزایش دهد.

وی در این سفر با اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و همچنین عبدالله عبدالله، رییس اجرایی این کشور و دیگر مقامات ارشد دیدار و گفت وگو کرد.

تیلرسون گفت: طالبان باید درک کند که آنها هرگز پیروز یک جنگ نظامی نخواهد بود و باید خود را برای مذاکره با دولت افغانستان آماده کند.

تیلرسون در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به طور واضح ما باید مبارزات خود را علیه طالبان و دیگر گروه ها ادامه دهیم تا آنها متوجه شوند که هرگز پیروز یک جنگ نظامی نخواهند بود.

با این حال ما معتقدیم که صداهای میانه رویی در میان طالبان وجود دارد.

صداهایی که نمی خواهند جنگ برای همیشه ادامه یابد.

آنها نمی خواهند کودکانشان تا ابد بجنگند بنابراین ما به دنبال این صداها هستیم تا آنها را وارد میدان کرده و در روند صلح با حضور آنها و دولت افغانستان متعهد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیلرسون: اعضای میانه رو طالبان می توانند در دولت افغانستان باشند

تیلرسون: اعضای میانه رو طالبان می توانند در دولت افغانستان باشند