مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 12:212017-10-24فرهنگي

با صدای کوروش اسدپور آلبوم موسیقی بختیاری هم توار منتشر شد


آلبوم موسیقی محلی هم توار با صدای کوروش اسدپور، از سوی موسسه فرهنگی و هنری چکاوک زنده رود اسپادانا منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس"، آلبوم موسیقی هم توار ، برگرفته از موسیقی بختیاری جانکی و کهگلیویه و بویر احمد، به آهنگسازی و تنظیم مجتبی صادقی ، کامبیز جهانبخش و آواز کوروش اسدپور ، در قالب 12 قطعه به نام های تصنیف گوگری ، تصنیف نشیمن ، آواز ملک ایروان ، دو نوازی سرنا و دهل ، تصنیف رسم نو ، آواز همدرنگ ، تصنیف شومه ، آواز کلوس ، دو نوازی سرنا و دهل 2 ، تصنیف کوگ رشته ، آواز کر ترکه باز و تصنیف نازلو ، ساخته و پرداخته شده است.

آلبوم هم توار آخرین اثر با صدای کوروش اسدپور ، از خواننده های موسیقی بختیاری است و مجتبی صادقی و کامبیز جهانبخش موسیقی و تنظیم آن را انجام داده اند.

هم توار به گویش بختیاری به معنای هم تبار است و در این اثر مانند بسیاری دیگر از موسیقی های بختیاری، آهنگ های میهنی و ایلی به اجرا در آمده است.

در این آلبوم سازبندی موسیقی با ترکیبی از سازهای بختیاری، ملی و ارکستر زهی صورت گرفته و مجموعه ای از تصانیف، سازوآوازها و دونوازی های دهل و سرنا نیز گنجانده شده است.

قطعه اول این مجموعه که یک قطعه ایلی-میهنی است و با گویشی که برای فارس زبانان نیز قابل فهم است اجرا شده است؛ روحیه میهن دوستی قوم بختیاری را به زیبایی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با صدای کوروش اسدپور آلبوم موسیقی بختیاری هم توار منتشر شد

با صدای کوروش اسدپور آلبوم موسیقی بختیاری هم توار منتشر شد