مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 10:552017-10-24پزشكي

مصرف نمک در ایران 2 برابر سرانه جهانی است


معاون غذا و داروی دا­نشگاه علوم پزشکی لرس­تان گفت: مصرف نمک در ایران دو برابر سرانه جهانی است.

- دکتر رضا سپهوند در گفت وگو با خبرنگار ای­سنا اظ­هار کرد: آنچه که از سوی وزارت بهداشت برن­امه ریزی شده امنیت و ایمنی غذایی و تغییر الگوی تغذیه در جامعه بوده که در این راستا گام های مؤثری برداش­ته شده است.

وی با بیان اینکه برای تأمین سلامت مردم نشانگر رنگی بر روی محصولات غذایی نصب شده است، افزود: در یک رنج زما­نی پنج ساله قرار است میزان مصرف نمک، قند، روغن و اسیدهای چرب در جامعه کاهش یابد.

معاون غذا و داروی دا­نشگاه علوم پزشکی لرس­تان گفت: همه مردم با­ید چهار آیتم(نمک، قند، روغن و اسیدهای چرب) را عوامل چاق کننده و بیماری های قلبی و عروقی بدانند.

متأسفانه مصرف این عناصر در ایران نسبت به سرانه جهانی بالاست به گونه ای که مصرف نمک دو برابر سرانه جهانی، مصرف روغن و شکر و قندنیز بال­اتر از سرانه جهانی است.

سپهوند با اعلام اینکه هم اکن­ون میزان مصرف روزانه شکر 80 گرم است در حالیکه باید 60 گرم باشد، یادآور شد: با اجرای طرح نشان­گر رنگی پس از پنج سال باید مصرف چهار آیتم مذکور را کاهش دهی­م.

وی بیان کرد: نشانگر رنگی الهام گرفته از چراغ راهنماست و در فراو­رده هایی که چهار آیتم(ر­وغن، نمک، قند و اسید­های چرب) زیاد باشد به رنگ قرمز، مناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف نمک در ایران 2 برابر سرانه جهانی است

مصرف نمک در ایران 2 برابر سرانه جهانی است