مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 09:112017-10-24اقتصادي

افتتاح بزرگترین ایستگاه تعمیر لوکوموتیو خط آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران +تصاویر


بزرگترین ایستگاه سرویس فنی و تعمیرات لوکوموتیو در استان بالکان ترکمنستان در مسیر خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در عشق آباد، بزرگترین و مجهزترین ایستگاه سرویس فنی، تعمیرگاهی و پارک لوکوموتیو در منطقه برکت واقع در استان بالکان در مسیر خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان در خاک ترکمنستان به بهره برداری رسید.

این ایستگاه توسط وزارت حمل و نقل ریلی این کشور جهت فعال و بهینه سازی بیشتر فعالیت خط راه آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان که کریدور ریلی شمال-جنوب نیز نامیده می شود، احداث و عصر دیروز طی مراسم رسمی به بهره برداری رسیده است.

ایستگاه ریلی برکت در استان بالکان در جنوب ترکمنستان در واقع تقاطع و مرکز اتصال خط آهن سه جانبه مذکور با شبکه سراسری ریلی ترکمنستان محسوب می شود.

لازم به ذکر است که خط راه آهن استراتژیک 928 کیلومتری متصل کننده 3 کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران به یکدیگر در اوائل دسامبر سال 2014 میلادی با حضور روسای جمهور 3 کشور افتتاح شد.

85 کیلومتر از این خط راه آهن در خاک ایران، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 140 کیلومتر در قزاقستان واقع شده است، این خط آهن کشور قزاقستان را به ترکمنستان متصل کرده و پس از عبور از گرگان به سمت جنوب ایران یعنی خلیج فارس و آب‎های آزاد حرکت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح بزرگترین ایستگاه تعمیر لوکوموتیو خط آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران +تصاویر

افتتاح بزرگترین ایستگاه تعمیر لوکوموتیو خط آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران +تصاویر