مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 08:152017-10-24اقتصادي

حقوق گم شده مصرف کنندگان زیر هیاهوی مدعیان


در حالی که حقوق مصرف کنندگان متصدیان خصوصی و دولتی متعدد دارد اما هنوز آنچه در سطح بازار و خدمات دیده می شود، این است که حقوق مصرف کننده همچنان در مظلومیت قرار دارد و مقدار تلاشی که برای احقاق آن می شود، - با هیاهویی که برای آن راه می اندازند، تناسب ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با یک بررسی در نهادها و انجمن های موجود می توان حداقل سه نهاد و انجمن متصدی حقوق مصرف کنندگان را پیدا کرد که در این حوزه فعالیت می کنند که هر یک به نوعی ادعای احقاق حقوق مصرف کنندگان دارند و اتفاقا در زمینه سیاست گذاری و آمارهای رقابتی این بخش با یکدیگر دچار چالش هم می شوند.

در حال حاضر سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اصلی ترین نهاد دولتی است که متصدی احقاق حقوق مصرف کنندگان و البته تولیدکنندگان است و به طور همزمان دو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان دو انجمن مطرح متصدی هم هستند.

بر اساس قانون تشکل های مردم نهاد، انجمن ها می توانند در حوزه های مختلف اجتماعی با کسب مجوز اقدام به فعالیت کنند و از اختیارات در نظر گرفته شده برای تشکل های مردم نهاد بهره ببرند که بر اساس این قانون انجمن حمایت از مصرف کنندگان در سال 1385 اقدام به کسب پروانه برای این تشکل ملی از وزارت کشور کرد و تا الان به زعم خود پیگیر مطالبات مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق گم شده مصرف کنندگان زیر هیاهوی مدعیان

حقوق گم شده مصرف کنندگان زیر هیاهوی مدعیان