مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1396 ساعت 00:002017-10-23بين الملل

وزیر خارجه انگلیس: برجام حفظ خواهد شد


" بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در اظهاراتی در اندیشکده چتم هاوس گفت که در پی رایزنی با برخی نمایندگان کنگره آمریکا، تردید ندارد که برجام حفظ خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، جانسون در سخنانش تصریح کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از برجام خارج نشده، آن را به دور نینداخته و به تعلیق تحریم های هسته ای ایران ادامه داده است.

وزیر خارجه انگلیس بابیان اینکه حفظ برجام نه تنها به نفع امنیت غرب بلکه به نفع مردم ایران هم خواهد بود، افزود: ایران کشوری بزرگ با 80 میلیون جمعیت است که دوسوم آن ها زیر 30 سال سن دارند.

آن ها زنان و مردانی تحصیل کرده هستند، از فناوری استفاده می کنند و سرشار از روحیه کارآفرینی و سرمایه گذاری هستند.

اگر بتوانیم به آن ها نشان دهیم که در بازار بزرگ جهانی مورد استقبال قرار می گیرند، در طول زمان می توان رابطه متفاوتی را با این نسل مدرن ایجاد کرد؛ به هرحال ایران یکی از تمدن های باستان به شمار می رود.

وی در ادامه اشاره ای تاریخی به استفاده از سلاح های هسته ای کرد و گفت: آمریکا نخستین کشوری بود که از بمب هسته ای در سال 1945 استفاده کرد؛ سپس شوروی سابق در سال 1949 بمبی را در سمیپالاتینسک منفجر کرد؛ بعد از آن ما در انگلیس در سال 1952 و متعاقباً فرانسه در سال 1960 آزمایش هسته ای صورت دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه انگلیس: برجام حفظ خواهد شد

وزیر خارجه انگلیس: برجام حفظ خواهد شد