مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 18:162017-10-23سياسي

متن کامل هفتمین گزارش وزارت خارجه به مجلس از اجرای برجام


متن کامل هفتمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای برجام منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس"، گزارش حاضر هفتمین گزارش وزارت امورخارجه است که در اجرای تبصره یک قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب 21/7/1394 مجلس شورای اسلامی تهیه شده و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقدیم می­گردد.

[1] این گزارش در سه بخش الف) موانع و چالش ها؛ ب) آخرین تحولات در حوزه رفع تحریم ها؛ و ج) آخرین تحولات در حوزه فعالیت های هسته ای، به تحولات مرتبط با اجرای برجام در دوره سه ماهه 26 تیر لغایت 26 مهر 1396 می پردازد.

مهم ترین تحول در رابطه با برجام طی سه ماه اخیر و در سطح کلان، خودداری رییس جمهور آمریکا از تایید پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد برجام می باشد که در تاریخ 21 مهر 1396، علیرغم گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی ایران، صورت گرفت.

تایید یا عدم تایید پایبندی ایران به برجام از سوی رییس جمهور آمریکا یک موضوع داخلی آمریکا است اما می تواند بر ادامه اجرای تعهدات آن کشور طبق برجام و اثربخشی نظام رفع تحریم های برجام تاثیر تعیین کننده داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متن کامل هفتمین گزارش وزارت خارجه به مجلس از اجرای برجام

متن کامل هفتمین گزارش وزارت خارجه به مجلس از اجرای برجام