مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 17:502017-10-23پزشكي

بهترین زمان ترک اعتیاد مادران باردار


جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: مصرف مواد مخدر و دخانیات اثرات قابل توجهی در عدم باروری زنان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مژگان فولادی گفت: تحقیقات نشان داده است که مصرف مواد مخدر و همچنین دخانیات اثرات قابل توجهی در عدم باروری زنان خواهد گذاشت و حتی دود ناشی از سیگار در زنانی که خود سیگاری و یا معتاد نبودند اما به مدت طولانی در معرض این دود قرار داشتند تاثیر به سزایی در ناباروری این افراد دارد.

وی با بیان اینکه مواد مخدر معمولا در زنان باعث کاهش میل جنسی، اختلال در تخمک گذاری و کاهش تخمک ها می شود، گفت: مصرف مواد مخدر همچنین زمینه ساز بیماری التهابی لگن و HIV می باشد و باعث افزایش سقط جنین می شود.

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی بیان کرد: زنان بارداری که اعتیاد دارند باید حتما زیر نظر پزشک متخصص باشند زیرا مواد مخدر باعث کاهش رشد جنین و جفت می شود و حتما بیمار باید از این لحاظ مورد بررسی قرار گیرد.

فولادی ادامه داد: از لحاظ وابستگی جنین به مواد، مادر باید حتما در مرکزی باشد که توانایی کنترل وضعیت جنین را داشته باشند و اجازه وابسته شده جنین به مواد مخدر را ندهند و اگر مادر تا انتهای بارداری اعتیاد داشته باشد جنین را روی نالوکسان قرار دهند تا کم کم وابستگی جنین را کم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین زمان ترک اعتیاد مادران باردار

بهترین زمان ترک اعتیاد مادران باردار