مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 14:402017-10-23بين الملل

اردوغان بودجه ای تاریخی به حوزه دفاعی و امنیتی اختصاص داد


در سایه افزایش چالش های امنیتی در منطقه و اختلافات بر سر خرید سلاح از غرب، دولت ترکیه بودجه دفاعی و نظامی خود را برای سال آینده 31 درصد افزایش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، این افزایش بودجه در راستای حمایت از دیدگاه رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه برای تحقق تحول بزرگ و چشمگیر در صنایع دفاعی داخلی است که طی سال های اخیر شاهد انقلاب چشمگیری بوده است.

همچنین این اقدام در زمانی صورت می گیرد که چالش های امنیتی در کشورهای همجوار به ویژه در سوریه که ارتش ترکیه عملیات امنیتی خود را در آن افزایش داده و عراقی که ارتش ترکیه جنگ هوایی را علیه پ.

ک.

ک در آن به راه انداخته و در سایه تهدید مسؤولان ترکیه ای به امکان متوسل شدن به مداخله نظامی درباره بحران همه پرسی اقلیم کردستان عراق افزایش یافته است.

همزمان با افزایش این تهدیدات اختلافات میان آنکارا و هم پیمانان غربی اش به ویژه با واشنگتن و کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یافته است؛ مساله ای که خود را به صورت کاهش همکاری نظامی با ترکیه و لغو قراردادهای سلاح نشان می دهد.

آنکارا این بحران را عامل و انگیزه ای برای تقویت صنایع دفاعی داخلی می داند که طی سال های اخیر شاهد تحول چشمگیری بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان بودجه ای تاریخی به حوزه دفاعی و امنیتی اختصاص داد

اردوغان بودجه ای تاریخی به حوزه دفاعی و امنیتی اختصاص داد