مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 11:252017-10-23بين الملل

دو دولت منطقه به همراه اسراییل، بارزانی را به جدایی طلبی تشویق می کردند


متحد عربستان سعودی در مسائل منطقه یعنی امارات متحده عربی نیز رویکردی مشابه داشته است.

یک منبع آگاه مدعی شده است که مسرور بارزانی فرزند مسعود بارزانی و رییس شورای امنیت اقلیم، - امتیاز خبر: 84 از 100 تعداد رای دهندگان 211 از زمانی که مسعود بارزانی رییس اقلیم خودمختار کردستان عراق برنامه خود برای برگزاری همه پرسی در شمال عراق به منظور جدایی از عراق را اعلام کرد، می شد حدس زد که کدام یک از دولت های منطقه با هدف کاهش قدرت ایران، از این همه پرسی حمایت خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، وبسایت میدل ایست آی در مطلبی در خصوص اقدامات پشت پرده عربستان سعودی و امارات متحده عربی در تحریک بارزانی به برگزاری همه پرسی جدایی از عراق نوشته است که اگر چه ملک سلمان پادشاه عربستان در مواضع رسمی خود از یکپارچگی عراق اعلام حمایت می کرد ولی دربار سعودی چندین نماینده را نزد بارزانی فرستاد تا وی را به جدایی طلبی تشویق کند تا از این رهگذر، از قدرت ایران، ترکیه و عراق در منطقه بکاهد.

یکی از این نمایندگان، انور عشقی ژنرال بازنشسته سعودی بود که در حال حاضر ریاست مرکز مطالعات استراتژیک و حقوقی خاورمیانه در جده را بر عهده دارد.

عشقی، دلیل حمایت سعودی ها از برنامه های بارزانی را به صراحت بر زبان آورد و در جلسه ای در شورای روابط خارجی آمریکا اظهار داشت که ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو دولت منطقه به همراه اسراییل، بارزانی را به جدایی طلبی تشویق می کردند

دو دولت منطقه به همراه اسراییل، بارزانی را به جدایی طلبی تشویق می کردند