مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 09:202017-10-23سياسي

تصویب قانون در حوزه رانت، از ادامه کار مدیران نالایق جلوگیری می کند


یک حقوقدان در رابطه با تصویب قانون در حوزه رانت، گفت: تصویب این قانون دو اثر مثبت داشته و می تواند از فساد از این طریق جلوگیری کرده و از ادامه کار مدیران نالایق جلوگیری کند و نیز تعادل مدیریتی را منطبق با استانداردهای مورد نیاز در جامعه به وجود آورد.

- علی نجفی توانا در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با تاکید مسئولان قضایی در رابطه با تصویب قانون در حوزه رانت، اظهار کرد: قانون بازتاب نیازهای عینی و روزمره یک جامعه تلقی می شود و برای اینکه بتواند به این رسالت پاسخ بگوید قطعاً باید با نیازسنجی، آسیب شناسی و به موقع انجام شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در مورد مبارزه با رانت در کشور ما مانند بسیاری از موارد دیگر مدیران با فرصت سوزی به صورت دیرهنگام به فکر نقص این نقیصه افتاده اند، در حالی که اندیشمندان اهل نظر و آسیب شناسان بارها به نیاز مملکت به قانون در مورد رقابت مضره و همچنین سوءاستفاده از رانت اعم از اطلاعات و ارتباطات اشاره کردند.

بدیهی است که به اینگونه مطالب مانند بسیاری از نصایح و پندهای علمی و عملی یا توجه نشده و یا با فرصت سوزی چند دهه به آن پرداخته اند.

این حقوقدان گفت: قانون مبارزه با رانت در تمام دنیا به عنوان یک سازوکار مناسب به منظور جلوگیری از ایجاد فساد و سوء استفاده مدیران تصویب می شود و به صورت جدی اجرای آن مورد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب قانون در حوزه رانت، از ادامه کار مدیران نالایق جلوگیری می کند

تصویب قانون در حوزه رانت، از ادامه کار مدیران نالایق جلوگیری می کند