مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1396 ساعت 08:452017-10-23پزشكي

ترمیم استخوان آسیب دیده با داربست پلیمری بهینه


پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از شیشه زیست فعال روشی را برای بهبود داربست های پلیمری ارائه کردند که برای ترمیم استخوان های آسیب دیده قابل استفاده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دلارام زمانی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر، افزایش سن امید به زندگی و احتمال ابتلا به بیماری های مفصلی و استخوانی را یکی از چالش های جوامع جهانی دانست و گفت: از این رو نیاز به جایگزین های استخوانی به شدت رو به افزایش است.

وی عیوب استخوانی ایجادشده را ناشی از عواملی چون آسیب های فیزیکی ناشی از تصادفات، تومورها، عفونت ها و مشکلات مادرزادی ذکر کرد و یادآور شد: اگر چه بافت استخوان قابلیت بالایی برای ترمیم دارد، ولی اگر عیوب ایجاد شده از حدی بزرگتر شود که و یا بدن بنا به دلایلی چون بیماری دیابت قدرت ترمیم خود را از دست داده باشد، باید راه حل دیگری برای ترمیم آسیب پیدا کرد.

زمانی، پیوند استخوان و کاشت کاشتنی ها از روش های کلینیکی را از جمله راهکارهای سنتی بهبود صدمات استخوانی نام برد و یادآور شد: پیوند استخوان به علت کمبود اهداکننده، تعداد زیاد افراد متقاضی و احتمال باز پس زدن و یا انتقال بیماری از اهداکننده به دریافت شونده با محدودیت هایی همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم استخوان آسیب دیده با داربست پلیمری بهینه

ترمیم استخوان آسیب دیده با داربست پلیمری بهینه