مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 15:102017-10-22اقتصادي

با سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی چه کنیم؟


عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران گفت: منابع غیررسمی، حاکی از بالا بودن میزان سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی خبر می دهد.

- نازخند صبحی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: مسئولان از نتایج آزمایش های حاصل از سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی تولید شده در کشور خودداری می کنند، اما منابع غیررسمی، از بالا بودن میزان سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی خبر می دهد.

وی تصریح کرد: این سموم علاوه بر آلودگی زیست محیطی، سلامت مصرف کنندگان را نیز هدف قرار داده است.

در بسیاری از میوه ها که نه آبی دارند و نه طعمی، اما با قیمت بسیار گزاف به خریدار عرضه می شود، در حالی که باغ دار از برداشت میوه خودداری می کند، چون پول کارگر برداشت کننده را نیز نمی تواند از محل فروش به دست بیاورد.

رییس خانه کشاورز استان زنجان در ادامه اظهار کرد: پایین بودن کیفیت محصولات تولیدی بر اثر استفاده بی رویه و بدون کارشناسی از سموم منجر به این می شود که صادرات این محصولات هم با مشکل مواجه شود، از طرفی باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی و رعایت نکردن اصولی آفات کش ها، محصولات را تهدید می کند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران خاطرنشان کرد: باید دوره های ترویجی و آموزشی برای کشاورزان برگزار شود تا نحوه استفاده بهینه از کود، سموم و آفات کش رعایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی چه کنیم؟

با سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی چه کنیم؟