مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 14:102017-10-22بين الملل

وزیر خارجه سودان: مرحله دوم مذاکره با آمریکا نوامبر خواهد بود


وزیر امور خارجه سودان اعلام کرد که جریان های پنج گانه ای که برای مذاکره با آمریکا درباره لغو تحریم ها تعیین شده است تبدیل به دستورکار ملی شده که تعهد به آن مستدام خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ابراهیم غندور، وزیر خارجه سودان اعلام کرد که مسیرهای پنجگانه ای برای مذاکره با آمریکا درباره لغو تحریم ها تبدیل به دستورکار ملی شده که پایبندی به آن ادامه خواهد داشت.

غندور در سخنرانی خود در همایش نتایج براشتن تحریم ها در خارطوم خواستار حمایت از این دستور کار و توجه به آن شد.

غندور از آغاز مرحله دوم رایزنی با آمریکا در نوامبر آتی خبر داد و تصریح کرد که محور اول این مرحله حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم است.

وی تاکید کرد که با توجه به اینکه لغو تحریم ها زمینه را برای تعامل میان سودان با جامعه جهانی و آمریکا باز می کند، به چشم اندازهای مطلوبی برای ایجاد روابط عادی میان دو طرف اشاره کرد و گفت: تحریم ها مانعی بر سر آغاز از سرگیری مرحله دیگری است.

وزیر امور خارجه سودان تصریح کرد که گفت وگوی ملی به رغم عدم مشارکت برخی طرف ها در آن نشانه واضح و کارآمدی در برداشتن تحریم ها بود.

وی بر اهمیت استحکام وحدت ملی و بافت داخلی از طریق گفت وگوی مستقیم با مخالفان و اتمام روند صلح و تکمیل رایزنی در پرونده ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه سودان: مرحله دوم مذاکره با آمریکا نوامبر خواهد بود

وزیر خارجه سودان: مرحله دوم مذاکره با آمریکا نوامبر خواهد بود