مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 13:062017-10-22بين الملل

عبدالباری عطوان: دیپلماسی آشفته ترامپ و تیلرسون کمکی به حل بحران قطر نمی کند


نویسنده سرشناس جهان عرب سفر وزیر خارجه آمریکا به ریاض و دوحه را شکست خورده خواند و گفت تناقض گویی و دیپلماسی آشفته ترامپ و تیلرسون کمکی به حل بحران میان قطر با کشورهای عربی نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس"، عبدالباری عطوان ، نویسنده سرشناس جهان عرب در یادداشتی تحلیلی با عنوان آیا ماموریت تیلرسون در ریاض و دوحه جبران شکست سفر اخیر امیر کویت را می کند ، نتایج سفر وزیر خارجه آمریکا به ریاض را پیش بینی کرد.

در این یادداشت آمده است: بحران بین قطر و کشورهای عربی با محوریت عربستان بار دیگر به جایگاه مهم خود در عرصه تحرکات سیاسی کشورهای عربی و جهان بازگشت آن هم پس از سکون موقتی که در این قضیه پدید آمده و برخی آن را آرامش قبل طوفان تلقی کردند.

هم اینک رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا برای بار دوم شانس خود را امتحان کرده و با سفر به ریاض و پس از آن دوحه به دنبال راه حل هایی برای بحران قطر است این در حالی است که شیخ صباح الاحمد امیر کویت هم دوشنبه گذشته با همین هدف به عربستان سفر کرده بود.

چهار کشور تحریم کننده قطر آنچنان از تیلرسون خوششان نیامده و به میانجیگری او اعتمادی ندارند آنها او را طرفدار رقیب قطری خود می بینند بخصوص پس از اینکه در جریان اولین سفر خود به دوحه که دو ماه پیش بود با مقامات آن توافقنامه ای در زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبدالباری عطوان: دیپلماسی آشفته ترامپ و تیلرسون کمکی به حل بحران قطر نمی کند

عبدالباری عطوان: دیپلماسی آشفته ترامپ و تیلرسون کمکی به حل بحران قطر نمی کند