مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 12:102017-10-22فرهنگي

"بازپیرایی" تلفیق علم و هنر برای حفظ و احیای ابنیه تاریخی


کارشناس گرافیک و یکی از دو نویسنده کتاب بازپیرایی نقوش تزیینی ابنیه تاریخی استان سمنان گفت: بازپیرایی، تلفیقی از علم گرافیک و مستندنگاری و هنر برای حفظ و احیاء ابنیه تاریخی محسوب می شود و کاربرد زیادی پیدا کرده است.

- نویسنده کتاب بازپیرایی نقوش تزیینی ابنیه تاریخی سمنان مطرح کرد: "بازپیرایی" تلفیق علم و هنر برای حفظ و احیای ابنیه تاریخی کارشناس گرافیک و یکی از دو نویسنده کتاب بازپیرایی نقوش تزیینی ابنیه تاریخی استان سمنان گفت: بازپیرایی، تلفیقی از علم گرافیک و مستندنگاری و هنر برای حفظ و احیاء ابنیه تاریخی محسوب می شود و کاربرد زیادی پیدا کرده است.

بهناز لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا درخصوص اهمیت نقوش کهن و مستند نگاری این نقوش اظهار کرد: تاکنون در استان کمتر و یا اصلا مستند نگاری انجام نشده است، در این مجموعه سعی شده نقوش تزیینی و گرافیکی آماده شود تا ماده خامی باشد برای پژوهشگران، هنرمندان و علاقمندان تا با استفاده از این المان ها و موتیف ها بتوانند ضمن زنده نگهداشتن هنر فاخر این مرز و بوم، طراحان گرافیک نیز در طراحی های مدرن از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: بازپیرایی در این حوزه به معنای بازسازی نقوش کاشیکاری، نقاشی و گچبری (با توجه به وفاداری به تزیینات موجود ) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"بازپیرایی" تلفیق علم و هنر برای حفظ و احیای ابنیه تاریخی

"بازپیرایی" تلفیق علم و هنر برای حفظ و احیای ابنیه تاریخی