مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 07:402017-10-22اقتصادي

جزییات کاهش صادرات امسال کشور


رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در کشورمان، صادرات، کاهش و واردات، افزایش داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مجتبی خسروتاج با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به علل این موضوع، مورد به مورد رسیدگی شده است، افزود: امسال بخشی از کاهش صادرات را در اقلام فولادی داشتیم زیرا از ابتدای امسال نیاز بازار داخلی بیشتر شد و به همین علت عرضه فولاد به داخل بیشتر شد.

وی با بیان اینکه پارسال بازار خشکبار و پسته در بازار جهانی بسیار خوب بود به همین علت عمده آن پارسال صادر شد، ادامه داد: پارسال در زمینه مس هم صادرات خوبی داشتیم اما امسال به علت نداشتن اندوخته، صادرات آن کاهش یافت و صادرات برخی از محصولات پتروشیمی هم امسال کاهش یافت.

خسروتاج اضافه کرد: به همین علل، حدود 680 میلیون دلار معادل سه و دو دهم درصد نسبت به دوره مشابه پارسال در بخش صادرات کالای غیرنفتی کاهش داشتیم.

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: همچنین در شش ماه نخست امسال برخی از اقلام وارداتی افزایش یافت از جمله در اقلام غذایی، نهاده های دامی مانند ذرت، کنجاله، دانه سویا و روغن خام سویا، شکر و برنج.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات کاهش صادرات امسال کشور

جزییات کاهش صادرات امسال کشور