مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 06:402017-10-22سياسي

برگزاری انتخابات زودهنگام در ژاپن


ژاپنی ها امروز برای شرکت در انتخابات زودهنگام پای صندوق های رای می روند - مردم ژاپن امروز (یکشنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام پای صندوق های رای می روند؛ انتخاباتی که می تواند به مانند یک تیغ دولبه برای شینزو آبه نخست وزیر این کشور باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از خبرگزاری بی بی سی، وی در ابتدای ماه جاری میلادی، دستور انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرده بود.

این اقدام آبه با هدف افزایش سهم حزب وی از کرسی های پارلمانی و گسترش حوزه اختیارات او برای اتخاذ تصمیم های مهم در بحبوحه افزایش تنش ها با کره شمالی صورت گرفته است.

اگر آبه بار دیگر در این انتخابات پیروز شود، رکورد طولانی ترین دوره نخست وزیری را در دوران پس از جنگ جهانی دوم خواهد داشت.

با این حال وی گفته است که اگر حزبش نتواند در این انتخابات موفق به کسب اکثریت 475 کرسی مجلس شود، از سمت نخست وزیری استعفا می کند و دیگر تن به ائتلاف نمی دهد.

نظرسنجی ها نشان می دهد آبه که پیش از این به سوءاستفاده از قدرت خود متهم شده بود، بار دیگر در حال بازیابی محبوبیت گذشته است و این انتخابات می تواند فرصت خوبی برای تثبیت جایگاه او در مجلس قانونگذاری باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری انتخابات زودهنگام در ژاپن

برگزاری انتخابات زودهنگام در ژاپن