مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 03:502017-10-22سياسي

گره مشکلات کارفرمایان با مزد کارگران باز نمی شود


رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است تا وقتی تفکر کارفرمایان درباره تعریف حداقل های زندگی کارگران اصلاح نشود، دستمزد کارگران واقعی نمی شود و جای خالی پیمانهای دسته جمعی در کشور همچنان احساس خواهد شد.

- اولیا علی بیگی در گفت وگو با ایسنا، درباره وجود پیمانهای دسته جمعی در کشورهای دیگر اظهار کرد: در کشورهای دیگر کارفرمایان به درک واقعی از وضعیت کارگران رسیده اند و پذیرفته اند که باید به معیشت و حقوق کارگران احترام بگذارند، به همین دلیل در قالب مجموعه قوانین و مقرراتی تحت عنوان پیمانهای دسته جمعی مطالبات اولیه خود را پیگیری و اجرایی می کنند ولی در کشور ما بسیاری از کارفرمایان هنوز به این درک نرسیده اند که برای کارگر به عنوان یک انسان باید حداقل هایی در نظر گرفته شود.

وی افزود: بعضا در رسانه ها اعلام می شود که کارگران مشکلی با کارفرمایان ندارند اما اعتقادم این است که در بحث دستمزد با کارفرمایان مشکل داریم و اگر امروز دستمزد کارگران درصدی افزایش می یابد با تدبیر وزیر کار اتفاق می افتد.

علی بیگی تصریح کرد: متاسفانه بعضا کارفرمایان تصور می کنند که باید گره مشکلات خود را با دستمزد کارگران باز کنند و هنگام تعیین مزد مشکلاتشان را پیش می کشند در حالی که حقوق کارگر ارتباطی به مشکل کارفرما ندارد و کارگر به خوبی از وضعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره مشکلات کارفرمایان با مزد کارگران باز نمی شود

گره مشکلات کارفرمایان با مزد کارگران باز نمی شود