مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1396 ساعت 01:002017-10-21دانش

متکی کردن دانشگاه ها به درآمدهای اختصاصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است


رییس دانشگاه بوعلی و گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از مسائل و مشکلات مالی دانشگاه ها از نزدیک آشنایی دارد، - گفت: مشکل اصلی این مشکلات به منابع مالی دولت بر می گردد.

در حال حاضر نیز دانشگاه ها هنوز درآمد اختصاصی حاصل از فعالیت های علمی و پژوهشی قابل توجهی ندارند؛ بنابراین یکی از برنامه های اصلی در وزارت علوم متکی کردن دانشگاه ها به درآمدهای اختصاصی است.

دکتر منصور غلامی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مسائل و مشکلات شکل گرفته در دانشگاه ها را جمع آوری و در رفع شان تلاش خواهم کرد، تصریح کرد: محور اصلی برنامه ها؛ اهداف، مأموریت ها و برنامه های اسناد بالادستی در حوزه آموزش عالی خواهد بود که به نظر می رسد توفیقات اجرایی در آنها کمتر بوده است.

وی یادآور شد: بین المللی شدن دانشگاه ها، توسعه علمی با حفظ جایگاه علمی کشور در منطقه و جهان و تلاش برای به دست آوردن مرجعیت علمی در بخش هایی که توانمندی علمی داریم از جمله برنامه های اجرای ما خواهد بود.

غلامی خاطرنشان کرد: هدایت پژوهش های کشور به سمت حل مشکلات اجرایی، صنعتی و اجتماعی کشور علاوه بر توسعه در زیرساخت های علوم بنیادی و فناوری های جدید در دستور کار خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متکی کردن دانشگاه ها به درآمدهای اختصاصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است

متکی کردن دانشگاه ها به درآمدهای اختصاصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است