مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1396 ساعت 19:102017-10-21پزشكي

بررسی تمایز سلول های بنیادی پرتوان به سلول های عصبی و تغییر در کانال های غشاء سلولی


محققان در پژوهشگاه رویان، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه تربیت مدرس تمایز سلول های بنیادی پرتوان به سلول های عصبی و تغییر در کانال های غشای سلولی را مورد بررسی قرار دادند.

- بررسی تمایز سلول های بنیادی پرتوان به سلول های عصبی برای درمان آسیب های سیستم عصبی به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به اهمیت آسیب های وارده به سیستم عصبی مرکزی و تأثیر آن در کیفیت زندگی مبتلایان، درمان این ضایعات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

یکی از روش های درمان این ضایعات، جایگزینی سلول های آسیب دیده با سلول های عصبی حاصل از تمایز سلول های بنیادی پرتوان است.

تلاش های فراوانی بدین منظور انجام گرفته است، اما درک روند تمایز و چگونگی دست یابی به سلول عصبی بالغ و کیفیت آن بسیار مهم و چالش برانگیز است.

یکی از تغییراتی که طی روند ایجاد سلول عصبی از سلول پرتوان جنینی روی می دهد، تغییر در کانال های یونی سطح غشاء سلول است که با توجه به کارکرد پیام رسان این سلول ها شاخص مهمی در کیفیت و میزان عملکرد آنان محسوب می شود.

به منظور بررسی چگونگی تغییر این کانال ها، دکتر بهاروند، دکتر کیانی، دکتر نعمتی، ابراهیم شهبازی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشی را طراحی کردند که طی آن به کمک بررسی بیان ژن (qRT-PCR) و بررسی کانال های یونی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تمایز سلول های بنیادی پرتوان به سلول های عصبی و تغییر در کانال های غشاء سلولی

بررسی تمایز سلول های بنیادی پرتوان به سلول های عصبی و تغییر در کانال های غشاء سلولی