مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1396 ساعت 14:552017-10-20اقتصادي

اعتیاد و آسیب های اجتماعی، به منزله اعتراض اجتماعی است


یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نابسامانی های اقتصادی عامل اصلی بیکاری و تولید آسیب های اجتماعی است گفت: در بستر این نابسامانی ها شاهد وقایعی همچون فروش کودکان، فروش کلیه و حتی اعضایی همچون قرنیه چشم هستیم و در بستر این وقایع است که عده ای به اشرافیت می روند و همزمان هویت انسانی جوانان طبقه پایین را تحقیر می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین راغفر که در سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران صحبت می کرد با اشاره به اینکه فقر محصول نظام اجتماعی است افزود: بعد از دوران دفاع مقدس به اندازه کافی قانون اساسی را سرلوحه سیاست گذاری هایمان قرار ندادیم در حالی که بر اساس این قانون قرار بود تا خدمات بهداشتی و آموزشی به شکل رایگان در اختیار اقشار مختلف قرار بگیرد.

او در ادامه با بیان اینکه آموزش همگانی و رایگان از نابرابری های اجتماعی می کاهد اظهار کرد: در حال حاضر شاهد خصوصی سازی مدارس و بیمارستان های کشور هستیم.

این در حالی است که تا قبل از دولت یازدهم کسی اینچنین جرأت نمی کرد مسئله سلامت مردم را وارد بازی عرضه و تقاضا کند.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه الزهرا با تاکید بر اینکه تا زمانی که نظام تصمیم گیری به سمت منافع مردم جهت گیری نکند مشکل در جامعه حل نخواهد شد ادامه داد: کمک نقدی و اعانه دادن به مردم نه تنها مشکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتیاد و آسیب های اجتماعی، به منزله اعتراض اجتماعی است

اعتیاد و آسیب های اجتماعی، به منزله اعتراض اجتماعی است