مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1396 ساعت 11:312017-10-20سياسي

موزه مادام توسوی ایران در کوچه های دوازه دولت


موزه عروسک و فرهنگ ایران محلی برای رفت و آمد کسانی است که شاید زندگی شهری باعث شده فرهنگ و تمدن نقاط مختلف کشورشان را فراموش کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های "، می گویند اگر فرهنگ و تمدن یک کشور را از آن ها بگیری، هویت او را از بین بُرده ای و دیگر کم و زیاد کردن به روحیان و شخصیت و منش رفتاری آن ها کار سختی نخواهد بود.

بخش زیادی از رد پای فرهنگ را می توان در پوشش و نوع لباس افراد پیدا کرد.

ایران در این زمینه اگر غنی ترین کشور دنیا نباشد، چیزی کم ندارد، حتی فاصله چند کیلومتری میان دو روستا در یک استان کشور هم باعث می شود تغییراتی در نوع پوشش آن ها ایجاد شود، تغییراتی که علاوه بر زیبایی ظاهری، به حال و هوای منطقه، آداب و رسوم مختلف آن ها هم مربوط می شود.

حالا در روزگاری که بسیاری از این پوشش ها در حال نابودی هستند، گروهی علاقه مند برای احیا و بازشناختن آن تلاش کرده اند، هرچند که فعالیت آن ها در حدود دو دهه است که شروع شده، اما امروز ما نتیجه آن را به شکل موزه ای سر و شکل دار در قلب تهران می بینیم.

موزه ای با تلاش های فردی موزه عروسک و فرهنگ تهران در ابتدای خیابان سعدی شمالی، کوچه فیات قرار گرفته، پنجره های قرمز رنگش در دل دیوار سفید به خوبی مشخص هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه مادام توسوی ایران در کوچه های دوازه دولت

موزه مادام توسوی ایران در کوچه های دوازه دولت