مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1396 ساعت 06:402017-10-20بين الملل

تأکید سران اتحادیه اروپا بر تعهد خود در قبال برجام


خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، سران 28 کشور اتحادیه اروپا بر خلاف نظر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، حمایت خود را از توافق هسته ای با ایران نشان می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، پربن آمان/Preben Aaman سخنگوی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت که سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در نشست شورای اروپا در بروکسل توافق کردند تا تعهد مشترک خود را به توافق هسته ای نشان دهند.

آمان نوشت که بندهای مربوط به ایران در بیانیه پایانی اجلاس سران بدون تغییر تصویب شد.

این بیانیه آمده است: شورای اروپا بر تعهد کامل خود به توافق هسته ای با ایران دوباره تاکید می کند و از بیانیه شورای امور خارجی مورخه 16 اکتبر 2017 (دوشنبه 24 مهرماه) حمایت می کند.

رویترز پیش از پایان جلسه نوشته بود در بیانیه ای که به رویت این خبرگزاری رسیده، سران اروپایی دوباره بر تعهد کامل خود به توافق هسته ای تاکید می کنند.

رهبران اروپایی توافق هسته ای را یکی از ارکان تلاش ها برای کاهش تهدید سلاح هسته ای قلمداد کردند.

برخی بیم آن دارند که خروج آمریکا از این توافق فرصت تشویق کره شمالی به مذاکره درباره برنامه هسته ای آن کشور را هدر می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ترامپ جمعه گذشته و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید سران اتحادیه اروپا بر تعهد خود در قبال برجام

تأکید سران اتحادیه اروپا بر تعهد خود در قبال برجام