مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 21:102017-10-19بين الملل

آمانو: راستی آزمایی ایران بدون مشکل ادامه دارد


مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنج شنبه گفت اظهارات رییس جمهور آمریکا، تأثیری بر روند نظارت بر برنامه هسته ای ایران نداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنج شنبه تأکید کرد که فعالیت های نظارتی و راستی آزمایی این نهاد در ایران بدون مشکل در جریان است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز جمعه در یک سخنرانی راهبرد تازه این کشور در قبال ایران را اعلام کرد و گفت قصد ندارد پایبندی ایران به توافق هسته ای را اعلام کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آمانو که پس از دیدار با وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا ایران در واکنش به اظهارات ترامپ دسترسی های آژانس را محدود کرده یا نه، گفت: از آن زمان وقت کافی برای اینکه شاهد تغییر رویکرد ایران باشیم، نداشته ایم، اما آن ها محتاط هستند و ما به بدون هیچ مشکلی به فعالیت های نظارتی و راستی آزمایی ادامه می دهیم.

در توافق هسته ای که سال 2015 میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد، آژانس به عنوان مسئول راستی آزمایی پایبندی ایران به بندهای هسته ای توافق معرفی شده است.

این نهاد تاکنون در 8 گزارش مختلف پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تایید کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمانو: راستی آزمایی ایران بدون مشکل ادامه دارد

آمانو: راستی آزمایی ایران بدون مشکل ادامه دارد