مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 21:102017-10-19بين الملل

بیانیه سرکنسولگری ایران در اربیل در مورد تحولات اخیر


سرکنسولگری ایران در اربیل، در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را برای بازگشت آرامش و ثبات به عراق و مناطق اقلیم مبذول خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در متن این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مطرح شدن موضوع رفراندوم، بر اساس روابط برادرانه و صادقانه خود با براداران عراقی در هر دو سوی بغداد و اربیل، تلاش های مستمر، دلسوزانه و در عین حال بیطرفانه خود را مصروف دستیابی طرفین به توافقی مبنی بر قانون اساسی جمهوری عراق کرد.

برخلاف میل باطنی جمهوری اسلامی ایران، متاسفانه در نتیجه برگزاری رفراندوم، سیر تحولات و روابط میان بغداد و اربیل ماهیت نگران کننده ای به خود گرفته است.

نکته قابل تامل در شرایط کنونی انتشار بعضی مواضع و دیدگاه هایی است که تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را در کنار یک طرف منازعه علیه طرف دیگر قرار دهند، این درحالی است که پیوندهای میان ایران با برادارن و خواهران کرد خود ریشه در تاریخ و فرهنگی دیرینه داشته و در سال های سخت حاکمیت رژیم بعث بر عراق و نیز در طول شکل گیری عراق نوین و همچینین در دوران حملات شوم تروریست های تکفیر داعش به عراق، جمهوری اسلامی ایران در کنار برادران عراقی خود از همه اقوام و طوایف از جمله مردم کرد این سرزمین قرار داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه سرکنسولگری ایران در اربیل در مورد تحولات اخیر

بیانیه سرکنسولگری ایران در اربیل در مورد تحولات اخیر