مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 15:252017-10-19فرهنگي

ترمیم قرآن تاریخی نگل با حفظ اصالت


قرآن تاریخی روستای نگل به دست یکی از مرمت کاران شاخص کشور با تأکید بر حفظ اصالت، ترمیم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز پنج شنبه(28 مهرماه) فرماندار سنندج و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به همراه اصحاب رسانه کردستان از روند ترمیم قرآن نگل بازدید کردند.

در جریان این بازدید فرماندار سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرآن نگل یکی از قدیمی ترین قرآن های موجود در کشور است که به لحاظ خط و نوع نگارش بسیار بااهمیت است.

ابراهیم زارعی افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه تاریخی این کتاب، تصمیم به مرمت آن گرفته شد که برای این کار یکی از سرشناس ترین و تواناترین مرمت کاران کشور که نسخه شناس بزرگی است، انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 40 درصد ترمیم این کتاب ارزشمند رو به اتمام است و بقیه آن نیز در ماه های آینده به اتمام می رسد.

دخل و تصرفی در اصالت قرآن صورت نمی گیرد زارعی افزود: این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچگونه دخل و تصرفی در اصالت این کتاب صورت نمی گیرد و تنها با هدف جلوگیری از بین رفتن آن، اقدام به این کار کرده ایم.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی کردستان نیز اظهار کرد: قرآن نگل از قدیمی ترین نسخ قرآن در کشور است که متأسفانه به علت شرایط نامناسب نگهداری دچار آسیب های زیادی شده و به مرحله خطرناکی رسیده بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم قرآن تاریخی نگل با حفظ اصالت

ترمیم قرآن تاریخی نگل با حفظ اصالت