مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 11:352017-10-19اقتصادي

تمایل اوپک به تمدید 9 ماهه توافق نفتی


منابع آگاه در اوپک اعلام کردند این سازمان تمایل دارد توافق کاهش تولید با روسیه و سایر تولیدکنندگان به مدت 9 ماه دیگر تمدید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه روسیه و سایر تولیدکنندگان با هدف مقابله با عرضه اضافی که باعث شده قیمت ها کاهش پیدا کنند، توافق کرده اند تولیدشان را تا مارس سال 2018 به میزان حدود 1.

8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

اوپک پس از پیشرفت آهسته ای که اجرای این توافق در ابتدا بر بازار نفت داشت، اطمینان بیشتری پیدا کرده که توافق مذکور موثر واقع شده است.

قیمت های نفت تحت تاثیر کاهش ذخایر، تقاضای جهانی قوی و کندی رشد تولید شیل آمریکا و پایبندی بالای تولیدکنندگان به محدود کردن عرضه، نزدیک به بالاترین رکورد دو سال گذشته قرار دارد.

سه منبع آگاه در اوپک به رویترز گفتند حفظ محدودیت عرضه تا پایان سال 2018 تصمیم احتمالی این سازمان خواهد بود در حالی که منبع چهارم اعلام کرد تمدید توافق به مدت شش تا 9 ماه دیگر برای حذف مازاد ذخایر نفت ضروری است.

به گفته یکی از این چهار منبع، اگر رشد تقاضا بسیار مطلوب باشد، در این صورت تصمیم برای تمدید توافق ممکن است به اوایل سال آینده موکول شود اما احتمال زیادی وجود دارد که این تصمیم در نوامبر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل اوپک به تمدید 9 ماهه توافق نفتی

تمایل اوپک به تمدید 9 ماهه توافق نفتی