مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 08:062017-10-19سياسي

احمد صدیقی نقش اروپا؛ پلیس خوب، یا قاضی منصف؟


نقش اروپا در پرونده های اخیری که آمریکا آن ها را باز کرده و در حال باز کردن آن است چیست، پلیس خوب یا قاضی منصف؟ هر یک از این پاسخ ها نشان دهنده نوع مواجهه با سیاست های اروپایی ها است.

- نقش اروپا در پرونده های اخیری که آمریکا آن ها را باز کرده و در حال باز کردن آن است چیست، پلیس خوب یا قاضی منصف؟ هر یک از این پاسخ ها نشان دهنده نوع مواجهه با سیاست های اروپایی ها است.

در زیر ابتدا از یک سوال و دو پاسخ برای آن سخن خواهیم گفت و سپس به سراغ اتفاقات اخیر و نقش اروپا خواهیم رفت.

یک سوال و دو پاسخ سوالی که چند وقتی است فضای تحلیلی و رسانه ای را به خود درگیر کرده است این است که استراتژی اروپا نسبت به خروج یا تظاهر به خروج آمریکا از برجام چیست؟ پاسخ نخست؛ پاسخ نخست این است که نقش اروپایی ها در حفظ این توافق توام با تکریم توافق هسته ای است.

طبیعی است که وقتی پاسخ به این سوال مثبت باشد، مسائل مربوط به نقش اروپایی ها در حفظ این توافق توام با تکریم و متعاقبا به عنوان بازیگر مثبت و قاضی منصف خواهد بود، پاسخ دوم؛ پاسخ دوم نیز می تواند این باشد که اروپا در حال بازی کردن نقش از پیش تعیین شده خود است.

به عبارتی اگر پاسخ به این سوال منفی باشد، به عبارتی اگر پاسخ این باشد که اروپا به دنبال کشاندن ماجرا برای ایران به جایی است که در مقابل مرگ توافق هسته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمد صدیقی نقش اروپا؛ پلیس خوب، یا قاضی منصف؟

احمد صدیقی نقش اروپا؛ پلیس خوب، یا قاضی منصف؟