مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1396 ساعت 05:262017-10-19سياسي

بررسی دلالت های احادیث منزلت و ثقلین بر مشروعیت سیاسی ـ الهی در نظام امامت - بخش دوم و پایانی دلالت حدیث ثقلین بر الهی بودن نصب


بر اساس دلالت حدیث منزلت، به جز منزلتی که از حضرت علی(ع) استثناء شد، تمام منازل هارون(ع) برای ایشان ثابت می شود که خلافت و جانشینی از مهمترین آن منازل می باشد.

- بررسی دلالت های احادیث منزلت و ثقلین بر مشروعیت سیاسی ـ الهی در نظام امامت - بخش دوم و پایانیدلالت حدیث ثقلین بر الهی بودن نصب بر اساس دلالت حدیث منزلت، به جز منزلتی که از حضرت علی(ع) استثناء شد، تمام منازل هارون(ع) برای ایشان ثابت می شود که خلافت و جانشینی از مهمترین آن منازل می باشد.

" اشکال دوم خلافت از جمله شؤون هارون(ع) بوده است و به استناد همین حدیث، برای حضرت امیر(ع) ثابت می شود، لکن از کجا معلوم که مراد از خلافت، تنها خلافت در مدینه نباشد که مختص به حیات پیامبر اکرم(ص) بوده است و هیچ ارتباطی به خلافت پس از رحلت پیامبر ندارد (تفتازانی، 1409ق، ج5، ص275؛ ایجی، 1325ق، ج8، ص363).

اتفاقاً دو قرینه نیز وجود دارد که همین مسأله را تقویت می کند: الف) هارون تنها خلافت موسی را در حیات ایشان داشت، آن هنگام که موسی خواست به کوه طور برود و لکن خلافت پس از رحلت موسی(ع) را نداشت؛ چون قبل از موسی از دنیا رفت (شیرازی، 1425ق، ص398).

ب) آن که خلافت را پس از رحلت موسی به دست آورد یوشع بود و اگر پیامبر(ص) نظر به خلافت پس از رحلت خود می داشت، مناسب ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی دلالت های احادیث منزلت و ثقلین بر مشروعیت سیاسی ـ الهی در نظام امامت - بخش دوم و پایانی دلالت حدیث ثقلین بر الهی بودن نصب

بررسی دلالت های احادیث منزلت و ثقلین بر مشروعیت سیاسی ـ الهی در نظام امامت - بخش دوم و پایانی دلالت حدیث ثقلین بر الهی بودن نصب