مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 15:052017-10-18بين الملل

جلوگیری از فروش نفت ایران برای ترامپ سخت خواهد بود


تحلیلگران آمریکایی هشدار دادند اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد تحریم ها علیه تهران را تجدید کند، ممکن است جلوگیری از فروش نفت از سوی ایران برای رییس جمهور آمریکا دشوار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این ارزیابی در واکنش به برنامه های ترامپ برای سخت کردن شرایط توافق هسته ای سال 2015 با ایران صورت گرفت.

تحت این توافق، برنامه هسته ای ایران در قبال تسهیل تحریم ها محدود شد.

ترامپ گفته است اگر با کنگره و متحدان آمریکا برای پرداختن به مشکلش با توافق هسته ای به راه کاری نرسد، برجام را لغو کرده و تحریم ها را احیا می کند.

تحلیلگران می گویند در حالی که متحدان نزدیک آمریکا در اروپا، کره جنوبی و ژاپن در صورت تجدید دوباره تحریم ها از سوی ترامپ، احتمالا خرید نفت از ایران را محدود خواهند کرد اما خریداران آسیایی مانند چین و هند ممکن است مقاومت کنند.

اگر تحریم ها از فعالیت شرکت ها در ایران جلوگیری نکنند، احتمال اندکی وجود دارد که فشار کافی برای بازگرداندن ایران به میز مذاکرات ایجاد کنند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد شرکت های اروپایی که حدود 25 درصد نفت ایران را خریداری می کنند، ممکن است به دلیل ترس از مجازات آمریکا، خریدشان را محدود کنند اما این بانک نسبت به واکنش خریداران آسیایی مطمئن نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از فروش نفت ایران برای ترامپ سخت خواهد بود

جلوگیری از فروش نفت ایران برای ترامپ سخت خواهد بود