مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 12:402017-10-18اقتصادي

واردات پنج ماهه برنج بیشتر از 12 ماه پارسال!


با توجه به رکوردشکنی تولید حدود دو میلیون و 300 هزار تنی برنج در کشور و واردات بیش از یک میلیون و 8000 تنی برنج که در پنج ماهه امسال با افزایش حدود 79 درصدی مواجه شده است، - به گفته معاون وزیر کشاورزی دیگر نیازی به واردات این محصول که بیش از حد نیاز هم وارد شده، نداریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امسال تولید برنج نسبت به سال های گذشته با افزایش نسبی به حدود دو میلیون و 300 هزار تن رسید و به گفته عباس کشاورز - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت - رکورد بی سابقه ای را در دهه های گذشته شکست که به دلیل شرایط جوی بسیار مناسب برای شالیزارهای استان های شمالی و وضعیت تولید مساعد این اتفاق افتاد به حدی که شالیکاران در حد گسترده ای حدود 140 هزار هکتار کشت دوم و راتون در استان های شمالی مازندران و گیلان انجام دادند که پیش از این سابقه نداشت.

چرا که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هر ایرانی سالانه حدود 38 کیلوگرم برنج مصرف می کند که به حدود 105 گرم در روز می رسد و بر این اساس میزان مصرف برنج ایرانی ها در هر سال به حدود سه میلیون تن می رسد.

در چنین شرایطی حساب و کتابی ساده به ما می گوید وقتی دو میلیون و 300 هزار تن برنج سفید تولید کرده ایم و به قولی رکورد شکسته ایم نهایتا میزان نیاز و در واقع وابستگی ما به واردات حدودو 700 تا 800 هزار تن است نه یک میلیون و 8000 تن که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات پنج ماهه برنج بیشتر از 12 ماه پارسال!

واردات پنج ماهه برنج بیشتر از 12 ماه پارسال!