مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1396 ساعت 10:402017-10-18فناوري

تا شکایت نکنید، پلیس فتا حواسش نخواهد بود!


چند روز پیش متوجه شدم که در سایتی بی نام و نشان به نام من پروفایل ساخته اند و حتی راه ارتباطی با خودم را هم تدارک دیده اند درحالی که نه هرگز چنین سایتی را دیده بودم و نه اطلاعی از این موضوع دارم.

- "به رغم آنکه جرایم اینترنتی روز به روز افزایش پیدا می کند و به باور برخی مسئولان، روند نگران کننده ای دارد، روند رسیدگی به این جرایم کماکان سنتی است؛ آنقدر سنتی که پلیس فتا از شما شهر محل سکونتتان را می پرسد تا آدرس دادگاه نزدیک را به شما ارائه دهد!به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، اگرچه با توسعه زیرساخت های ارتباطی در کشورمان و افزایش دسترسی مردم به اینترنت، نیروی انتظامی به ضرورت تشکیل نهادی برای ورود به جرایم اینترنتی پی برد و پلیس فتا را دایر کرد، روند رو به رشد جرایم اینترنتی به رشد خود ادامه داد تا جایی که نهادهای دیگر نیز مجبور به ورود به این عرصه شدند.

از کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و نهاد فیلترینگ گرفته تا امثال وزارت ارشاد و وزارت صنعت که فعالیت سایت ها و رسانه ها بر بستر اینترنت بی دریافت مجوز از ایشان غیرقانونی تلقی می شود و انسداد و فیلترینگ را در پی دارد.

سلسله اقداماتی که باز هم نتوانسته اند امنیت کاربران را تامین کرده و مانع از شکل گیری جرایم بر بستر اینترنت در کشورمان شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا شکایت نکنید، پلیس فتا حواسش نخواهد بود!

تا شکایت نکنید، پلیس فتا حواسش نخواهد بود!