مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 17:102017-10-17پزشكي

2300 نوع گیاه در کشور دارای خواص دارویی هستند


مشاور وزیر و مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت گفت: کشور ایران با تنوع اقلیمی و آب و هوایی بسیار مطلوب خود خواستگاه رویش 8000 نوع گیاه از طبیعت است که از این میزان 2300 نوع گیاه دارای خواص دارویی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمود خدادوست در همایش روز جهانی غذا که با شعار تغییر آینده مهاجرت، سرمایه گذاری در امنیت غذا و توسعه روستایی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد، با تاکید براهمیت اصلاح سبک زندگی به عنوان مولفه مهم در سلامتی افراد، گفت: چشم انداز خوبی جهت استفاده از گیاهان دارویی و سنتی درکشور ترسیم شده است و کشور ایران با تنوع اقلیمی و آب و هوایی بسیار مطلوب خود خواستگاه رویش 8000 نوع گیاه از طبیعت است که از این میزان 2300 نوع گیاه دارای خواص دارویی هستند.

وی افزود: با اصلاح سبک زندگی در گفتار دانشمندان ایرانی و خارجی تاکید فراوانی شده است تا بتوانیم جامعه ای سالم و پر نشاط داشته باشیم.

دکتر عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آموزه های طب ایرانی، مقوله غذا را نسبت به دارو مقدم دانست و گفت: بحث امنیت غذایی ازمولفه های بسیار مهم در دولت تدبیر و امید به شمار می رود چرا که در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به ریاست رییس جمهور تاکید بسیار زیادی بر اهمیت امنیت غذایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2300 نوع گیاه در کشور دارای خواص دارویی هستند

2300 نوع گیاه در کشور دارای خواص دارویی هستند