مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 14:202017-10-17اجتماعي

اجرای قانون "عصای سفید" در خیابان های خوزستان


رییس پلیس راهور خوزستان از اجرایی شدن قانون عصای سفید از ابتدای مهرماه و همزمان با سراسر کشور در سطح استان خبر داد.

- سرهنگ فرید کریمی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اجرای قانون حقوق راهنمایی و رانندگی معلولان اظهار کرد: قبل از اجرایی شدن این قانون، ویلچر یک وسیله نقلیه محسوب شده و در صورت تصادف در خیابان سرنشین آن مقصر شناخته می شد که با توجه به اینکه ویلچرها در بیشتر مواقع در کشور ما در پیاده روها قابل استفاده نیستند و سرنشینان مجبور به استفاده از خیابان ها هستند در صورت تصادف حق معلولان ویلچرسوار تضییع می شد.

وی افزود: بنابراین قانونی جهت حمایت از این قشر آسیب پذیر از سوی معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا آماده شد که پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی به هیات دولت رفت و تصویب شد.

کریمی زاده گفت: از زمان اجرایی شدن این قانون کلیه افرادی که از ویلچر استفاده می کنند عابر پیاده محسوب می شوند و رانندگان با نزدیک شدن به آنان ملزم به رعایت سرعت مطمئنه هستند و در صورت برخورد با عابر ویلچرسوار مقصر شناخته می شوند.

رییس پلیس راهور خوزستان ادامه داد: همچنین برای حمایت از افراد نابینا و کسانی که از عصای سفید استفاده می کنند بر اساس این قانون چنانچه فرد نابینا عصای خود را به رانندگان نشان دهد به منزله ایست کامل تا عبور فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای قانون "عصای سفید" در خیابان های خوزستان

اجرای قانون "عصای سفید" در خیابان های خوزستان