مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 13:002017-10-17سياسي

از لفظ «بافت فرسوده» برای بافت های تاریخی استفاده نکنید


«امروز همه مردم به موضوع میراث فرهنگی و حفظ آثار بناهای تاریخی علاقه مند شده اند و ما نباید دیگر از لفظ بافت فرسوده برای بافت های تاریخی استفاده کنیم.

- امروز همه مردم به موضوع میراث فرهنگی و حفظ آثار بناهای تاریخی علاقه مند شده اند و ما نباید دیگر از لفظ بافت فرسوده برای بافت های تاریخی استفاده کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی در راستای توجه بیشتر به بافت های تاریخی گفت: در سال های گذشته به بهانه توسعه، اقداماتی انجام شده که به هویت شهری آسیب زده، این در حالیست که مردم یکی از مهم ترین مؤلفه های شهر هستند و اقداماتی که باعث گسست روابط مردم شود، سنجیده نیست.

او بیان کرد: اتوبان هایی در شهرها با ترازهای منفی ایجاد شده که از بافت های تاریخی عبور کرده و در محله ها گسست ایجاد کرده است، به دنبال این گسست روابط مردم در این محله ها دچار مشکل شده است.

وی با بیان این که باید در توسعه شهری به مؤلفه های فرهنگی توجه کنیم و برنامه هایی را انجام بدهیم که متناسب با هویت شهری باشد، افزود: امروز همه مردم به موضوع میراث فرهنگی و حفظ آثار بناهای تاریخی علاقه مند شده اند و ما نباید دیگر از لفظ بافت فرسوده برای بافت های تاریخی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از لفظ «بافت فرسوده» برای بافت های تاریخی استفاده نکنید

از لفظ «بافت فرسوده» برای بافت های تاریخی استفاده نکنید