مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 12:202017-10-17پزشكي

از فواید مصرف تخم مرغ بیشتر بدانیم


کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت خرم دره گفت: ترکیب کامل پروتیینی آن دارای همه اسیدهای آمینه ضروری مواد مهم موجود در آن نظیر کولین، لوتیین و گزانتین و تولید کم انرژی است.

- اقدس مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تخم مرغ یکی از معدود غذاهای کامل طبیعی است که نیازهای بدن را به طور متعادل تأمین می کند.

وی تصریح کرد: عمده ترین ویژگی تخم مرغ و وجه تمایز آن با سایر مواد غذایی، ترکیب کامل پروتیینی آن دارای همه اسیدهای آمینه ضروری مواد مهم موجود در آن نظیر کولین، لوتیین و گزانتین و تولید کم انرژی است که مصرف آن به ویژه در صبحانه به لاغری کمک می کند.

مقدم با اشاره به این که امروز ثابت شده است مزایا و نقش تخم مرغ در سلامتی بدن به قدری است که نباید آن را از رژیم غذایی حذف کرد، افزود: تخم مرغ نقش بسیار سازنده ای در تکامل مغز جنین و نوزاد، جلوگیری از کوری و آلزایمر متداول در کهنسالی و تقویت سیستم عصبی و حافظه و کمک به سلامت قلب و عروق دارد.

وی با بیان این که صددرصد ویتامین های محلول در چربی و 70 تا 80 درصد ویتامین های محلول در آب همگی در زرده تخم مرغ هستند، خاطرنشان کرد: سفیده حاوی بخش مهمی از پروتیین و بسیاری از مواد معدنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فواید مصرف تخم مرغ بیشتر بدانیم

از فواید مصرف تخم مرغ بیشتر بدانیم