مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1396 ساعت 04:512017-10-17اقتصادي

دکتر زهرا خوشنود، مرضیه اسفندیاری سپر سرمایه قانونی بانک ها و چرخه های تجاری ‏


با توجه به نقش رفتار چرخه ای سپر سرمایه در اثربخشی سیاست پولی، در این مقاله متوسط سپر سرمایه کل شبکه بانکی ایران و هر یک از گروه های بانکی، بر اساس بخشنامه کفایت سرمایه بانک مرکزی در دوره 4: - 1393-1:1386 به صورت فصلی محاسبه و رفتار چرخه ای آن در مقایسه با چرخه تجاری ارزیابی می شود.

چکیده: با توجه به نقش رفتار چرخه ای سپر سرمایه در اثربخشی سیاست پولی، در این مقاله متوسط سپر سرمایه کل شبکه بانکی ایران و هر یک از گروه های بانکی، بر اساس بخشنامه کفایت سرمایه بانک مرکزی در دوره 4:1393-1:1386 به صورت فصلی محاسبه و رفتار چرخه ای آن در مقایسه با چرخه تجاری ارزیابی می شود.

نتایج حاصله بیانگر رفتار مخالف چرخه متوسط سپر سرمایه در کل شبکه بانکی هستند.

در گروه بانک های تجاری، تخصصی و خصوصی شده نیز این متغیر از رفتار مخالف چرخه و در گروه بانک های خصوصی از رفتار همسوی چرخه برخوردار است.

این متغیر در گروه بانک های خصوصی و خصوصی شده بزرگ و گروه بانک های خصوصی کوچک، مخالف چرخه؛ و در گروه بانک های خصوصی و خصوصی شده کوچک و گروه بانک های خصوصی بزرگ، همسوی چرخه است.

ازاین رو امکان خنثی سازی اثر سیاست پولی اعمال شده جهت خروج از رکود موجود بوده و ضرورت اعمال راهبردهایی برای کاهش شدت رفتار مخالف چرخه سپر سرمایه قانونی مشاهده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر زهرا خوشنود، مرضیه اسفندیاری سپر سرمایه قانونی بانک ها و چرخه های تجاری ‏

دکتر زهرا خوشنود، مرضیه اسفندیاری سپر سرمایه قانونی بانک ها و چرخه های تجاری ‏