مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1396 ساعت 14:252017-10-16پزشكي

راه اندازی تکنیک پیشرفت HLA در پژوهشگاه ابن سینا


راه اندازی تکنیک پیشرفته HLA می تواند نقش مؤثری در درمان بیماران موثر پیوند مغز استخوان که امکان یافتن دهنده مناسب را از روش های دیگر نداشته اند، - ایفا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا راه اندازی تکنیک پیشرفته توانایی تعیین HLA رویان ها (جنین ها) قبل از لانه گزینی، به صورت دقیق و مطابق با HLA والدین آنها در سال 95، در پروژه ای که به صورت مشترک بین یک موسسه پزشکی و پژوهشگاه ابن سینا انجام گرفت، امکان سنجی تعیینHLA با استفاده از تکنیک NGS در جنین های سه تا چهار روزه را برای نخستین بار در دنیا مورد آزمایش قرار داد تا توانایی این تکنیک در تعیین HLA جنین ها قبل از لانه گزینی مورد ارزیابی قرار گیرد.

راه اندازی این تکنیک پیشرفته می تواند نقش موثری در درمان بیماران موثر پیوند مغز استخوان که امکان یافتن دهنده مناسب را از روش های دیگر نداشته اند، ایفا کند.

از طرفی تمام مراحل این فناوری پیشرفته که شامل درمان کمک باروری، بیوپسی از جنین ها، تکثیر تمامی ژنومی تک سلول، انجام مراحل مختلف ان .

جی .

اس از تهیه کتابخانه تا تعیین توالی و نهایتا آنالیز داده ها و تعیین HLA در داخل کشور راه اندازی و بهینه شده اند، این فرصت را برای خانواده ها و نظام سلامت فراهم می کند تا بدون نیاز به ارسال نمونه یا داده های بیماران ایرانی به خارج از کشور از مجموعه فناوری های پیشرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی تکنیک پیشرفت HLA در پژوهشگاه ابن سینا

راه اندازی تکنیک پیشرفت HLA در پژوهشگاه ابن سینا