مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1396 ساعت 12:202017-10-16اقتصادي

ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی تئاتر


با تعریف مشاغل خانگی حوزه تئاتر بسیاری از هنرمندان این حوزه می توانند از خدمات و تسهیلات طرح ساماندهی و حمایت این نوع مشاغل بهره مند شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از دغدغه های فعالان عرصه هنر به ویژه تئاتر و سینما همواره این بوده که کارشان به عنوان "شغل" شناخته نمی شود، این در حالی است که در همین حوزه ها تشکیل صنف و انجمن به منزله تایید آن حرفه و شغل محسوب می شود، با این حال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه خدمات و تسهیلاتی از مشاغل خانگی در حوزه های مختلف حمایت می کند که این مشاغل در تئاتر هم به طور جداگانه تعریف شده اند.

پیگیری برای ثبت این مشاغل، تحت قانونی مصوب در سال 89 انجام شد و پس از آن آیین نامه های لازم به تصویب رسیدند و اقداماتی هم در اداره کل هنرهای نمایشی آغاز شد.

در حال حاضر هنرمندان تئاتر که کارشان در این بخش تعریف می شود می توانند با مراجعه به سامانه حمایت از مشاغل خانگی ثبت نام کنند تا در صورت نیاز از تسهیلات آن بهره بردای کنند.

براین اساس، نمایشنامه نویسی، ترجمه (کتاب و مقاله)، طراحی و ساخت ابزار و ادوات تعزیه، طراحی و دوخت انواع لباس نمایشی، تهیه و ساخت انواع ملزومات گریم، ساخت آکسسوار - ابزار- یراق و تزیینات صحنه، ساخت ماکت صحنه، آهنگساری تئاتر، نقد و یادداشت نویسی تئاتر، تجارت الکترونیک در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی تئاتر

ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی تئاتر