مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1396 ساعت 09:102017-10-16دانش

تحصیل 130 دانشجوی نابینا در دانشگاه های آذربایجان شرقی


مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان 100 درصد شهریه ی دانشجویان نابینای دانشگاه آزاد را پرداخت می کند، گفت: 130 نفر دانشجوی نابینا در دانشگاه های استان مشغول تحصیل هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن ارشدزاده در گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، با بیان اینکه نابینایان یکی از توانمندترین قشر معلولان محسوب می شوند، اظهار کرد: در آذربایجان شرقی نابینایان در زمینه های مختلف از جمله تحصیلی، هنری، ورزشی، مذهبی و فرهنگی پیشرو هستند.

وی با اشاره به اینکه قشر نابینایان مستلزم به حمایت و توجه مسئولان استانی هستند، افزود: آذربایجان شرقی دارای 19 هزار نفر نابینا بوده و حدود هفت هزار نفر نابینا از خدمات مستمر بهزیستی بهره مند هستند.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه پیشگیری از نابینایی یکی از اقدامات مهم بهزیستی برای قشر نابینا است، افزود: اداره کل بهزیستی استان 90درصد کودکان سه الی شش سال را تحت پوشش تنبلی چشم قرار داده است و در سایه ی تلاش و همکاری مردم، بیش از 158 هزار نفر کودک در استان، تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی افزود: پیشگیری از نابینایی، بحث مشاوره و آموزش خانواده های نابینایان و انجام آزمایشات و بررسی عوامل ژنتیکی و ارثی، جزو برنامه های بهزیستی استان تلقی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل 130 دانشجوی نابینا در دانشگاه های آذربایجان شرقی

تحصیل 130 دانشجوی نابینا در دانشگاه های آذربایجان شرقی