مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1396 ساعت 23:102017-10-15سياسي

تصویب آیین نامه تشخیص قراردادهای مهم نفتی و نحوه انعقاد آنها


" هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، آیین نامه تشخیص قراردادهای مهم نفتی و نحوه انعقاد آنها را با هدف شفاف سازی اقتصاد تصویب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت؛ آیین نامه مذکور شامل قراردادهای صادرات گاز طبیعی و گاز طبیعی مایع شده (LNG) و نیز قراردادهای در زمینه عملیات بالادستی نفت و گاز با مدت بیش از پنج سال است.

همچنین به موجب این آیین نامه، در انعقاد قراردادهای صادرات گاز طبیعی و گاز طبیعی مایع شده، رعایت مواردی از قبیل ارزش قرارداد، حجم گاز صادراتی، قانون حاکم و مدت قرارداد باید به تصویب شورای اقتصاد برسد.

درخصوص قراردادهای در زمینه عملیات بالادستی نفت و گاز نیز مواردی همچون توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی طرح، برآورد مبلغ سرمایه گذاری، زمان بندی اجرا و بازپرداخت، سقف تعهد دولت و دوره اجرای طرح و مدت قرارداد نیازمند تصویب در شورای عالی اقتصاد است.

دولت همچنین وزارت نفت را مکلف کرد وزارت امور خارجه را در زمان مقتضی در جریان انعقاد قراردادهای موضوع این آیین نامه با طرف های خارجی قرار دهد.

سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق 1404 تصویب شدهیات دولت به منظور ایجاد هماهنگی میان دستگاه های ذیربط برای اطمینان از گسترش و بکارگیری فناوری نانو در کشور و همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب آیین نامه تشخیص قراردادهای مهم نفتی و نحوه انعقاد آنها

تصویب آیین نامه تشخیص قراردادهای مهم نفتی و نحوه انعقاد آنها