مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1396 ساعت 22:062017-10-13سياسي

واکنش ایران به سخنان ترامپ و سیاست های جدید آمریکا


جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سخنان ترامپ و اعلام سیاست های جدید در قبال جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی "، جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سخنان رییس جمهور آمریکا و اعلام سیاست های جدید در قبال جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای را به شرح زیر صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، سیاست خارجی ایران بر مبنای اصول حقوق بین الملل و قوانین و مقررات بین المللی تنظیم و اجرا شده و حاکمیت برابر کشورها و عدم دخالت در امور داخلی دیگران سرلوحه روابط با کشورهای دیگر قرار گرفته است.

مردم ایران پس از تحمل چندین دهه بار سنگین دیکتاتوری، وابستگی به قدرت های بزرگ به ویژه آمریکا و دخالت روزمره آنان در امور داخلی خود، به یمن برپایی حکومت مردم سالار امید داشتند سرانجام روابط با همسایگان را بر اساس برابری و اخوت و بدور از رقابت های ناسالم سیاسی، اقتصادی و نظامی تنظیم کنند و دولت ایران سیاست صلح طلبی خود را که مبنای آن دوستی و همکاری به جای دشمنی و خونریزی بود از روز اول به مردم جهان نشان داد.

در مقابل، رفتار آمریکا و متحدین آن در منطقه خلیح فارس همواره بر اساس فرار از پذیرش واقعیت های ایران و منطقه و تلاش بیهوده برای ناکام ساختن مردم سالاری و استقلال طلبی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ایران به سخنان ترامپ و سیاست های جدید آمریکا

واکنش ایران به سخنان ترامپ و سیاست های جدید آمریکا