مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1396 ساعت 16:512017-10-12بين الملل

استقبال جنبش جهاد اسلامی از امضای توافق آشتی ملی در قاهره


جنبش جهاد اسلامی از امضای توافق آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس در قاهره استقبال کرد و خواستار تداوم مذاکرات در سایر پرونده های مهم ملی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین، از توافق حاصل شده میان دو جنبش فتح و حماس در قاهره استقبال کرد.

به نوشته پایگاه خبری فلسطین الیوم ، این جنبش طی بیانیه ای اعلام کرد: باید کلیه اقدامات لازم برای کاستن رنج شهروندان فلسطینی و لغو کلیه تحریم های تحمیلی علیه آنها در کرانه باختری و غزه صورت گیرد و کلیه بازداشت های سیاسی و پیگردهای امنیتی متوقف شود.

جنبش جهاد اسلامی در ادامه، خواستار تکمیل گفت وگوها در سایر پرونده های مهم ملی بر اساس راهبرد ملی فراگیر برای مقابله با اشغالگران و تحقق اهدف ملی مبتنی بر حق بازگشت، آزادی و استقلال شد.

این جنبش همچنین از مصر و تلاش هایش برای نظارت بر گفت وگوهای فلسطینی استقبال کرد.

دو جنبش فتح و حماس، امروز بعداز ظهر (پنج شنبه) سرانجام پس از دو روز مذاکره، توافق آشتی ملی را امضاء کردند که به موجب آن اداره نوار غزه به تشکیلات خودگردان محول می شود.

طبق این توافق، فتح و حماس توافق کرده اند که دولت توافق ملی وظایف و مسئولیت خود را از تاریخ 1 دسامبر سال جاری در نوار غزه، همانند کرانه باختری به دست گیرد و در راستای حل مشکلات ناشی از اختلافا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال جنبش جهاد اسلامی از امضای توافق آشتی ملی در قاهره

استقبال جنبش جهاد اسلامی از امضای توافق آشتی ملی در قاهره