مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1396 ساعت 14:052017-10-12پزشكي

ضرورت راه اندازی مرکز تحقیقات طب سنتی در ایران


معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت راه اندازی مرکز تحقیقات طب سنتی در ایران تاکید کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر از پتانسیل های کشور در عرصه گیاهان دارویی و طب سنتی استفاده نمی شود که با راه اندازی این مرکز می توانیم جایگاهی در این عرصه کسب کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد باقر لاریجانی در همایش دانش آموختگان و دانشجویان طب سنتی ایران که امروز (پنجشنبه) در دانشکده طب ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با تاکید بر این که استفاده از طب سنتی ایرانی – اسلامی در جامعه به موضوع جدی تبدیل شده است، اظهار کرد: هزینه های درمان طب کلاسیک در بسیاری از زمینه ها زیاد است و نتایج درمان آن نیز در برخی از موارد ناکارآمد است، اما مردم به دلایلی به استفاده از طبق سنتی ایرانی روی آورده است و باید بتوانیم این نیاز جامعه را پاسخ بدهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: کشور ایران مالکیت میراث بزرگی با عنوان "طب سنتی" را در اختیار دارد، اما این طب در کشورهای دیگر بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

مثلا در کاخ سفید کمیسیون طب مکمل و تلفیقی تشکیل شده است و پیشرفت های زیادی در این عرصه نیز صورت گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر اساس گزارش های طب مکمل و تلفیقی کشور آمریکا که به رییس جمهور این کشور ارائه شد از هر 10 نفر آمریکایی چهار نفر در طول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت راه اندازی مرکز تحقیقات طب سنتی در ایران

ضرورت راه اندازی مرکز تحقیقات طب سنتی در ایران