مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1396 ساعت 11:062017-10-12بين الملل

دیدار رحمان با وزرای دفاع همسود؛ اوضاع منطقه و افغانستان محور رایزنی


وزرای دفاع کشورهای همسود که به منظور شرکت در اجلاس شورای وزرای دفاع اتحادیه کشورهای همسود به دوشنبه سفر کرده با رییس جمهور تاجیکستان دیدارکردند.

- " در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان با وزرای دفاع کشورهای همسود که به منظور شرکت در اجلاس شورای وزیران دفاع اتحادیه مذکور وارد این کشور شدند دیدار و گفت وگو کرد.

رحمان در سخنانی با ابراز رضایت از نتایج فعالیت 25 ساله شورای وزیران دفاع کشورهای همسود، گفت: طی این مدت با استفاده از تجربیات غنی فعالیت های قابل توجهی انجام شده است.

در این ملاقات تقویت همکاری های نظامی، فنی، امنیتی و دفاعی در چارچوب اجرای کنسپسیون همکاری های نظامی و فنی کشورهای همسود تا سال 2020 و برنامه 5 ساله همکاری ها در زمینه تقویت امنیت مرزی به طور ویژه بررسی شد.

در این دیدار همچنین با در نظر گرفتن وضعیت پیچیده جامعه جهانی مسائل تامین امنیت و ثبات در افغانستان، تقویت ظرفیت مرزبانی، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی بین المللی، قاچاق مواد مخدر، مهاجرت غیر قانونی و سایر جرایم سازمان یافته فراملی مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفتند.

روز گذشته در نشست سران کشورهای عضو اتحاد کشورهای مستقل مشترک المنافع در شهر سوچی روسیه ریاست اتحادیه همسود در سال 2018 میلادی به تاجیکستان منتقل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رحمان با وزرای دفاع همسود؛ اوضاع منطقه و افغانستان محور رایزنی

دیدار رحمان با وزرای دفاع همسود؛ اوضاع منطقه و افغانستان محور رایزنی