مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1396 ساعت 17:552017-10-11اقتصادي

رقابت پذیری با رویکرد مدیریت زنجیره تامین


نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های پژوهش نشان می دهد محرک های محیطی تاثیر مستقیمی بر فرآیندهای زنجیره تامین درونی و محرک های درون سازمانی شرکت های تحت مطالعه دارند، همچنین محرک های محیطی از طریق عوامل درون سازمانی، فرآیندهای زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار می دهند.

عملکرد فرآیندهای زنجیره تامین رقابت پذیری سازمان را هم بر مبنای رویکرد بازار و هم بر مبنای رویکرد منابع تحت تاثیر قرار می دهد و سازمان ها از طریق تقویت درون داده های سازمانی و فرآیندهای زنجیره تامین، قادرند بهترین پاسخ را به محرک های محیطی در راستای افزایش رقابت پذیری سازمان ارائه دهند.

از نظر اولویت بندی عناصر زیرمجموعه ابعاد اصلی مدل این تحقیق ، مهم ترین محرک محیطی موثر بر صنعت خودرو رویدادهای قانونی و اجتماعی است که با توجه به ساختار دولتی شرکت های خودروساز، چنین نتیجه ای دور از انتظار نیست.

در بعد عوامل درون سازمانی، مهم ترین شاخص استراتژی سازمان است که نشانگر این امر است که چنانچه سازمان ها درک درستی از تحولات محیطی داشته باشند، قادر خواهند بود در تدوین برنامه های استراتژیک سازمان از طریق همسوسازی عوامل درون سازمانی بهترین پاسخ را به عوامل محیطی دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت پذیری با رویکرد مدیریت زنجیره تامین

رقابت پذیری با رویکرد مدیریت زنجیره تامین