مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1396 ساعت 13:412017-10-01سياسي

برگزاری مراسم عاشورای حسینی در دوشنبه + تصاویر


همزمان با فرا رسیدن روز عاشورا و سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش مراسم عزاداری در سفارت ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزارشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در دوشنبه، این مراسم که در آن سفیر،کارمندان سفارت و خانواده های آنان و همچنین جمع کثیری از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حضور یافته بودند، با اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد.

سپس حضار در این مراسم نورانی زیارت عاشورا را به صورت دسته جمعی قرائت کردند و در ادامه برنامه حجت الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی رییس مرکز تبلیغ و آموزش های مجمع تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی تجلیل از این روز را بزرگداشت از عدالت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و بی دینی دانست و در خصوص ابعاد مختلف این واقعه و شخصیت والای امام حسین (ع) و یاران باوفایش و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) صحبت کرد.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی تاکید کرد: شهادت در امر دفاع از دین خدا و فرامین الهی، عدالت و حقیقت و ظلم ناپذیری از مبانی اندیشه قیام عاشورا است و از این نظر کربلا بزرگ ترین حماسه بشر و ایثار در راه خداوند و آزادگی است.

وی با اشاره به تداوم خط امام حسین (ع) از سوی عاشقان و پیروانش، اظهار داشت: هر چه زمان بیشتری از واقعه عرفان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم عاشورای حسینی در دوشنبه + تصاویر

برگزاری مراسم عاشورای حسینی در دوشنبه + تصاویر