مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1396 ساعت 00:102017-09-26اجتماعي

کشف 3 لایه تدفین دوران عصر آهن در محوطه تاریخی قزوین


سرپرست هیات کاوشهای باستان شناسی دانشگاه تهران گفت: تاکنون سه لایه تدفین در محوطه تاریخی سگزآباد بویین زهرا کشف شده که قدمت آن به عصر آهن 2 و 3 می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، مصطفی ده پهلوان عصر سه شنبه در جریان بازدید استاندار قزوین از سایت باستان شناسی در محوطه تاریخی سگزآباد بویین زهرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اثر تاریخی که در واقعه گورستانی متعلق به عصر آهن 2 و 3 بوده به 800 تا یک هزار سال سال پیش از میلاد باز می گردد.

وی ادامه داد: در کاوش های سال گذشته در این محوطه به کشفیات مهمی دست یافتیم و متوجه شدیم که سه لایه تدفین در این اثر تاریخی در زیر زمین های کشاورزی صورت گرفته است.

ده پهلوان ادامه داد: همچنین آثاری از سفال های مربوط به منطقه کردستان را در این محوطه کشف کردیم که حضور این آثار تاریخی در این محوطه بسیار حیرت آور است.

وی افزود: فضای کف این سایت مملو از خشتهای گلی است و به دلیل وجود سیلاب ها در این منطقه سطح تدفین کاملا جابه جا شده است.

ده پهلوان با اشاره به اینکه 10 اسکلت انسانی و حیوانی در این مکان کشف شده است، افزود: جسد یک حیوان، پیکر 2 انسان و اسکلت یک نوزاد یک ساله در کنار هم در این مکان کشف شده اند که حضور آن ها با آیین خاص تدفین در زیر خشت های گلی حیرت آور می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 3 لایه تدفین دوران عصر آهن در محوطه تاریخی قزوین

کشف 3 لایه تدفین دوران عصر آهن در محوطه تاریخی قزوین